Nitya-seva Hírlevél - 37. szám

2018. október

Kedves Bhakták!

Október hava is eseménydús volt a bhakták számára mind Budapesten, mind Krisna-völgyben. Október 7-én rendeztük meg a VII. Indiai Gasztrofesztivált a budapesti templomban, amelyre még a tavalyinál is több vendég – 2200 fő – érkezett. A körülbelül 150 szolgálatot végző bhakta 4500 kg prasadamot készített és osztott ki! A programra érkezők ezenkívül láthatták az Urakat, hallhatták a szent nevet és élvezhették a színpadon zajló előadásokat és színes programokat.

Krisna-völgy e havi nagyszabású prédikáló rendezvénye a sütőtökfesztivál volt, amit október közepén tartottunk. Az év ezen szakaszában már viszonylag kevés egyéni látogató érkezik hozzánk, bár most a rendkívüli jó időjárásnak köszönhetően a hétvégi kirándulásaik során még sokan útba ejtenek minket is. Aznap 515 vendége érkezett Radha-Syamának! A vendégek tököket festhettek, ökrösszekér-túrára mehettek, kézműves foglalkozásokon vehettek részt, az étteremben pedig sütőtökből készült édes és sós fogásokat kóstolhattak meg.

A prédikáló programok mellett a vaisnava fesztiválokból is kivehettük részünket: idén is segítettünk az Úr Ramacandrának és majomkatonáinak legyőzni Ravanát Ramacandra Vijayotsava ünnepén. Az idei Ravana – a fesztivál előtt pár nappal a tehenészet konyháján történt kisebb tűzeset miatt – egy kicsit kisebb lett, mint az előző években, a bhakták lelkesedése viszont cseppet sem volt kevesebb, amikor szitkaikkal és fegyvereikkel ostromolták Ravanát. Sita-Rama-Laksmana és Hanuman minden bizonnyal élvezték a mókát, a bhakták pedig buzgón imádkoztak Hozzájuk, hogy a szívükben is pusztítsák el az ellenségeket, melyek a Radha-Syama iránti tiszta odaadás útjában állnak.

24-én pedig elkezdődött a várva várt, oly kedvező karttika hónap! A bhakták megtették a fogadalmaikat, melyekre Radha-Syama áldásait kérték, esténként pedig mécseseket ajánlunk Damodarának. Karttika hónap első napjára esett az ősz azon teliholdas éjszakája, amikor Radha-Syama rasa-táncot járnak gopi-barátnőikkel. Az esti programra kis Radha-Syama bementek a templomszobába, ahol bhajanáztunk és sok-sok édességet ajánlottunk fel Nekik, majd a rasa-tánc kedvteléséről hallhattunk. Ilyenkor kis Radha-Syama a templomszobában töltik az éjszakát, a Radha-kunda partjára pedig mind Radha-Syama trónjánál, mind az asta-sakhik kunjáinál ételfelajánlásokat és frissítőket hagyunk éjszakára az Isteni Párnak. A grhastha bhakták pedig a házaik ablakába tesznek felajánlásokat abban a reményben, hogy Radha-Syamasundara arra is ellátogatnak majd társaikkal, és kegyükben részesítik őket azzal, hogy elfogadják a felajánlásaikat.

Karttika hónap során sok ehhez hasonló édes kedvtelés és fesztivál vár még ránk… de ezekről már majd a következő számban olvashattok. Két napja tartottuk a Govardhana-puja fesztivált, melyet megelőzően a bhakták két héten át lázasan sürögtek-forogtak a konyhában, hogy Govardhana Lál idén is megkapja a szokásos mennyiségű (két tonna) édességet felajánlásként. Hogy sikerrel jártunk-e? Ha itt voltatok a fesztiválon, akkor tudjátok, ha pedig nem tudtatok eljönni, a  következő számunkban elolvashatjátok!

A Nitya-seva szempontjából – ugyanúgy, mint a látogatók szempontjából – csendes hónapunk volt. Egy teljes Nitya-seva befizetés és sok részletfizetés történt, s egy újabb bhaktának sikerült befejeznie egy teljes nap szponzorálását. De a színfalak mögött fáradhatatlanul zajlanak az események: a Nitya-seva csoport tagjai folyamatosan érdeklődnek a bhaktáknál, akik még nem vesznek részt ebben a nagyszerű projektben, hogy esetleg ők is be tudnak-e kapcsolódni, valamint különböző prédikáló programokon próbálunk új kapcsolatokat kiépíteni, hogy a jövőben minél többen vehessenek részt Radha-Syama és Gaura-Nitai szolgálatában, később pedig napi imádatuk támogatásában. Kérjük, imádkozzatok, hogy a törekvéseink sikerrel járjanak!

November hónapban is vannak még szabad napok a Nitya-seva naptárban! A következők közül válogathattok:

3., 5., 9., 12., 13., 16., 18., 21., 24., 25., 26., 27., 28. és 30.